Преместващи регистри

Необходимите файлове се намират в проекта johnson.

Брояч на Джонсън

  • Разгледайте брояча на Джонсън и сответният тест
  • Симулирайте го и се уверете, че работи правилно.
  • Синтезирана схема на 4-битов брояч на Джонсън.

    johnson_4bit-sch

    Тест

    johnson

    Стрктурен модела за тестване на проектната единица top експерименталната платка.


Бягаща светлина

  • Променете броячът на Джонсън от предишната задача, така че да се получи ефект на “бягаща светлина”.
  • Модифицирайте теста, така че да съответства на новата спецификация.
  • Синтезирайте проекта и се убедете, че работи на макета.

running_light_sim

Указания

При reset, инициализирайте преместващия регистър с единица в единият от битовете и нули в останалите:


Бягаща светлина със смяна на посоката

  • Променете моделът от предишната задача, така че да се получи ефект на “бягаща светлина със смяна на посоката” (виж фигурата по-долу).
  • Модифицирайте теста, така че да съответства на новата спецификация.
  • Синтезирайте проекта и се убедете, че работи на макета.

bouncing_light

Указания

Въведете сигнал dir, който да указва посоката на преместване:

В зависимост от стойността на dir, регистърът премества наляво или надясно.
Стойността на dir да се променя когато единицата достигне края на преместващия регистър.